De generatie gebruiksvriendelijk software

Hieronder vindt u een overzicht van veel gestelde vragen. Heeft u een vraag die hier niet wordt beantwoord dan kunt u uw vraag via het formulier stellen of door te bellen naar 010 -73 70 716.

Onze website is ook in het Engels, kan dat ook bij jullie?

Onze websites leveren standaard de mogelijkheid om meertalig te worden geleverd. Dit houdt in dat op de website de talen die beschikbaar zijn bijvoorbeeld in een button worden getoond. De bezoeker kan zelf zijn taal kiezen. Ook kunnen slechts delen van de website in een tweede of derde taal worden aangeboden, dit is vooral handig als u bijvoorbeeld alleen een deel van uw diensten of producten aan het buitenland levert.

Waarom is het belangrijk dat alles op één plek staat?

Omdat dit ervoor zorgt dat u:

- minder tijd kwijt bent aan allerlei handelingen die u op diverse softwaresystemen moet uitvoeren
- dit bespaart niet alleen tijd, maar ook geld (minder arbeidskosten)
- alles op 1 plek = veel overzichtelijker en veel makkelijker aan te leren 
- minder kans op fouten.

Wat is anders aan WebbiPro dan aan andere systemen?

WebbiPro regelt voor u een totaalproduct, waarbij alles wat u nodig heeft in 1 pakket zit.
Dit houdt het volgende in:
- wij maken voor u een website (u kunt ook uw bestaande website laten verhuizen naar ons totaalpakket)
- deze website bevat een CMS (Content Management System) = een systeem waarmee alle inhoud van die website beheerd wordt
- er kunnen applicaties worden ingebouwd (zoals bijvoorbeeld een kassa-syteem)
- wij regelen voor u de hosting, de e-mailfunctie en de beveiliging (SSL-certificaat)

Hoe verlopen de betalingen?

U betaalt maandelijks via een automatische incasso.
De opzegtermijn is 3 maanden.

Wat betreft inrichtingskosten en maatwerk:
Als u speciale wensen heeft voor de inrichting van uw website of de applicaties, dan worden hiervoor eenmalig inrichtingskosten in rekening gebracht.
Het is mogelijk om de inrichtingskosten (tot een bedrag van € 1200,=) in uw maandelijkse kosten op te nemen.
U kunt hiervoor een strippenkaart aanschaffen waarmee u jaarlijks vaste ondersteuning krijgt.

(Zie ook onze algemene voorwaarden).

Wij hebben ook een vestiging in het buitenland, is dat geen probleem?

Dit is geen probleem.
WebbiPro wordt internationaal aangeboden en ondersteund.
Dit kan eventueel op locatie met onze Business Partners.

Wij gebruiken gmail op ons eigen domein

Als u gebruik maakt van een reeds bestaand mailaccount, dan is dat geen probleem.
Wij kunnen voor u instellen dat u gebruik blijft maken van uw reeds bestaande account.

Hoe worden updates gedaan en weet ik dat ze gelukt zijn?

Door ons team wordt er constant voor gezorgd dat de software up-to-date is. Het systeem is een 'evergreen' systeem, hetgeen betekent dat er altijd met de laatste versie wordt gewerkt.
Als klant hoef je je daar niet mee bezig te houden. Dit geldt ook voor de maatwerk-systemen. Informatie over de laatste versie is altijd in het systeem aanwezig.

Een medewerker probeert te frauderen kan ik dat ergens zien?

Indien een medewerker probeert te frauderen is dit goed te achterhalen.
Iedere medewerker heeft een eigen inlogcode en krijgt bepaalde rechten om datgene te gebruiken in de website wat hij/zij nodig heeft.
Zo kunt u bijvoorbeeld instellen welke medewerker gebruik mag maken van de kassa.
Op die manier is altijd te achterhalen wie, wanneer wat doet.
In de WebbiPro applicaties wordt getoond welke persoon iets heeft gemaakt of aangepast met daarbij de datum.
Deze informatie wordt door het systeem gemaakt en opgeslagen.

Hoe zit dat als ik iemand ontsla, kan die dan nog steeds overal bij ?

Een gebruiker (zowel klant als medewerker) kan worden geblokkeerd, waardoor hij/zij geen toegang meer heeft tot het systeem met de eigen inloggegevens.

Ik heb net een nieuwe website die ik wil behouden, hoe gaat dat?

Heeft u een website en wilt u die behouden dan is dat geen enkel probleem.  Hoewel er een hoop voordelen zijn om alles op één plek te hebben, kunnen we de applicaties ook op een andere plek neerzetten.

Ook is het dan nog steeds mogelijk, als u de WebbiPro agenda gebruikt om afspraken te plannen, om voor u klanten een eenvoudige link van uw website naar de "afsprakenmodule"  te maken. Zodat uw klanten online afspraken kunnnen boeken.

 

 

Wie bel ik als ik mijn wachtwoord kwijt ben?

U, uw medewerker of uw klant hoeft niemand te bellen.
U kunt (zoals bij zoveel websites) zelf een nieuw wachtwoord of een nieuwe gebruikersnaam aanvragen via e-mail.
Let op: als de gebruiker is geblokkeerd werkt deze functie niet.

Ik lees over het "delen van offertes" maar wie kan welke gegevens eigenlijk zien?

WebbiPro maakt het mogelijk om informatie, zoals offertes, orders en facturen, met klanten te delen. De klant kan de gedeelde informatie zien, niet aanpassen.

De standaard instelling is dat medewerkers toegang hebben tot offertes, orders en facturen.
Klanten hebben alleen toegang als u de functie "Delen" in de algemene instellingen aan heeft gezet en voor de klant, bijvoorbeeld "offerte delen" bij een offerte activeert.



Wat gebeurt er met mijn data als ik opzeg?

De data zullen worden vernietigd.

Mijn huidige website is heel traag hoe is dat bij jullie?

Sommige internet-providers bieden goedkope pakketten aan, en vaak hebben deze pakketten als nadeel dat het ophalen van data traag gaat.
Wij besteden veel zorg aan onze hosting en werken hiervoor samen met betrouwbare en gerenommeerde partijen.
Dus wat dat betreft doen wij er alles aan om ervoor te zorgen dat kwalitatief alles goed is, maar helaas hebben wij geen invloed op de verbinding tussen klant en webserver.

Wat is hosting?

Het woord 'hosting' is afgeleid van het Engelse woord 'host', en dat betekent 'gastheer'.
Hosting kan dus worden uitgelegd als het huisvesten van een website.
Hosting betekent dat uw website via een server in verbinding staat met het internet.
Uw website wordt gehost op een server, wat eigenlijk een gewone computer is die 24 uur per dag aan staat en aangesloten is op het internet. 

Wat gebeurt er als ik meer hosting nodig heb?

U heeft meer hosting nodig als uw systeem meer data gaat gebruiken.
Als u meer hosting nodig heeft, is dat geen probleem.
Bij meer hosting stijgen de kosten wel doordat er meer data moet worden opgeslagen, hetgeen meer ruimte kost.
Wij hebben diverse pakketten beschikbaar, waarmee het mogelijk is om uw hosting uit te breiden.

Ik wil mijn eigen huisstijl

Geen probleem, wij kunnen uw template styling overnemen van uw bestaande website of uw website opnieuw vormgeven naar een hedendaags ontwerp. De keus is aan u. Middels een gratis quickscan kunnen wij u hier uiteraard in adviseren.

Ik wil liever klein beginnen, kan ik later ook applicaties toevoegen?

Ja, dat kan. Het is mogelijk om stap voor stap uit te breiden.

Hoe werkt het als het internet uitvalt?

Als het internet uitvalt worden alle gegevens die u op uw website heeft staan opgeslagen.
Er worden dagelijks back-ups gemaakt.

Hebben jullie ook een webshop?

Ja, wij hebben een webshop waarin onze verschillende componenten worden aangeboden.

Hoe veilig is jullie systeem?

WebbiPro gebruikt een Open Source Framework met toegangsrollen. ACL betekent een op rollen gebaseerd rechtensysteem: de login bepaalt welke rol de gebruiker heeft en dus welke rechten deze gebruiker heeft. Daarmee wordt bepaald wie wat mag (enkele rollen zijn: customer/klant, employee/werknemer of owner/eigenaar). 

De keuze voor een Open Source Framework is omdat dit veel veiliger is dan zelf een systeem ontwikkelen (wat wel vaak gebeurt door andere bedrijven).
Het Framework bestaat al vele jaren, kent veel ontwikkelaars en gebruikers en heeft zichzelf al vele jaren bewezen. Er is veel aandacht voor de veiligheid van het Framework en dat vindt WebbiPro belangrijk.

Hoeveel medewerkers kunnen er op het systeem en hoe werkt dat ?

Op een aantal van onze systemen werkt men met meer dan 15.000 gebruikers. 
Wij zorgen ervoor dat de systemen optimaal werken, zodat wij (indien nodig) de gewenste uitbreidingen kunnen aanbrengen.

Is er een handleiding van jullie systeem?

bizzxl support centerEr is voor klanten van WebbiPro een gebruikershandleiding beschikbaar in de het BizzXL Support Center, hier wordt uitleg gegeven over de basis applicaties en de meest gestelde vragen beantwoord. Mocht u een traning wensen dan is dat ook mogelijk online of op locatie.

Het BizzXL Support Center vindt u hier.

 

Leuk systeem maar kan iemand me het ook leren?

Wij bieden een online training aan, de kosten hiervoor zijn niet inbegrepen in de pakketprijs.

Als ik een vraag heb waar moet ik dan naar toe?

U kunt de vragen aan ons support team stellen. Afhankelijk van het type support contract dat u wenst kunt u hen bereiken via email, support formulier, chat of telefoon. 

Mijn website ziet er niet uit kunnen jullie dat gelijk fixen?

WebbiPro beschikt over een design afdeling en kan in overleg met u uw website opfrissen.

Kan ik jullie software bekijken, is er een demo?

Wij geven online demo's, zodat wij u meteen kunnen laten zien hoe de software het beste werkt voor uw bedrijfsproces.

Bij mijn huidige leverancier betaal ik per agenda-afspraak is dat niet goedkoper?

Heeft u meerdere online afspraken dan zal de WebbiPro oplossing goedkoper voor u uitpakken. Zo heeft u alles direct bij elkaar in één oplossing, hetgeen u tijd en dus ook geld bespaart. Het kan nu zo zijn dat u betaalt voor diverse 'losse' systemen en dat u uiteindelijk meer geld per maand kwijt bent, dan wanneer u kiest voor 1 systeem.

We gebruiken nu Google calendar voor mijn kapsalon

Als u gebruik gaat maken van ons systeem, zult u merken dat u veel efficiënter kunt werken, omdat alle gegevens onder 1 dak zijn ondergebracht. U hoeft dus niet te switchen van de ene website naar de andere.

Wat is er aan WebbiPro hosting anders dan andere hosting?

Veel van de huidige hosting aanbieders hebben een instap 'corporate' pakket waarbij veel verschillende diensten moeten worden aangekocht en zelf worden beheerd.

WebbiPro biedt een full service oplossing aan waarin de hosting, de backups, de applicatie-updates en het onderhoud van het systeem allemaal een onderdeel zijn van het WebbiPro product. U gebruikt de applicaties en beheert de content van de website en heeft geen omkijken naar alles wat met beheer e.d. te maken heeft.

Ben ik bij jullie echt goedkoper uit?

Dat hangt af van hoe u werkt en wat u meerekent, maar als u uw bedrijfsassets (mensen en middelen) goed wilt inzetten, dan is het antwoord ja. Wanneer de medewerkers nog veel handmatige handelingen verrichten, terwijl het met 1 druk op de knop klaar kan zijn, dan kunt u zich voorstellen dat geld en tijd bespaard wordt.

Veel software systemen bieden nu koppelingen aan (wij ook) en in veel van dit soort systemen kost het de nodige tijd om alles 'aan elkaar te breien'. 

Als u de systemen die uw werkwijze en bedrijfsprocessen horen te ondersteunen opnieuw zou mogen kiezen, zou u nu dan ook voor die oplossing gaan? Veel bedrijven ontdekken dat dat niet zo is en dat zij met de leverancier zijn meegegroeid in plaats van de leverancier met hen.

WebbiPro gebruikt inzichten uit de hedendaagse software en daarmee bespaart u geld én tijd!

Ik heb al een website hoe gaat dat?

Uw website kan, als u dat wilt, gemigreerd worden naar de nieuwe omgeving. Vaak is dit ook een goed moment om hem weer eens op te frissen en of van een nieuwe look en feel te laten voorzien. WebbiPro beschikt over tientallen frisse zakelijke templates die het ook goed doen op een tablet en of telefoon. Uw site is direct helemaal bij de tijd en up to date. 

Ik heb al een CRM, kan ik die gegevens overzetten?

Ja, data uit andere systemen kunnen worden overgezet. Er kan een export worden gemaakt van een aantal van uw CRM tabellen zoals klanten, contact, producten, diensten etc. Het is niet raadzaam om de gehele order historie e.d. over te nemen; meestal zal deze worden gearchiveerd. Belangrijk is dat u kunt aangeven wat voor CRM systeem u gebruikt: welke versie, welke data u in het systeem gebruikt en of er maatwerk aanpassingen hebben plaatsgevonden. Dit zorgt voor een spoedige migratie van het systeem.

Kan ik documenten uploaden

Er zijn verschillende manieren waarop dit mogelijk is. Standaard kunnen in het CRM bijlagen aan offertes worden toegevoegd. Deze kunnen aan de klant in de website worden getoond. Het voordeel van deze werkwijze is dat men sneller aanbiedingen en sneller aanpassingen in de offertes kan maken en dat deze er voor de klant altijd gelijk professioneel uitzien.

Voor het uploaden van separate documenten voor intern gebruik is een aparte addon (uitbreiding) nodig die ook koppelingen met bijvoorbeeld dropbox ondersteunt.

 

Van wie zijn de data in het systeem?

Het zijn uw data en u bent als klant ten alle tijden eigenaar van de data, net als dat bij een gewone vorm van hosting of bij cloud oplossingen het geval is. De normale wet- en regelgeving die er geldt voor hosting is ook op deze systemen van toepassing.

Wat is de opzeg termijn?

Er geldt een opzegtermijn van 3 maanden.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Alleen opzeggingen via e-mail of schriftelijk zullen worden verwerkt.

Is het mogelijk applicaties naar mijn wensen aan te passen?

Ja, de applicaties uitbreiden en aanpassen was één van de voorwaarden bij het ontwikkelen van het het systeem. Het mooie van WebbiPro is dat we middels:

  1. de Configuratie eenvoudig menu-items (en dus schermen) aan en uit kunnen zetten; op die manier wordt alleen getoond wat er voor uw bedrijf nodig is.
  2. de Architectuur van het systeem zo ontwikkeld is dat er onderdelen kunnen worden uitgebreid en/of aangebouwd (ook kunnen er koppelingen met andere systemen worden gemaakt).
  3. de Templates voor de vormgeving ervoor zorgen dat alle applicaties automatisch in de huisstijl van uw bedrijf worden weergeven.

Ook is het mogelijk geheel zelfstandige onderdelen te ontwikkelen voor een bepaalde bedrijfstoepassingen.

Wat is het verschil tussen SaaS en wat jullie doen?

Single Point Of Information gaat er vanuit dat door de website én applicaties op één plek samen te brengen alles sneller, makkelijker en eenvoudiger werkt. Hierdoor zijn alle data makkelijker te beheren en aan te passen. Het verschil met reeds bestaande software is: veel van de huidige software is op een idee van 5 jaar oud gebaseerd, namelijk er werd 1 'platform' gebouwd en iedereen deelde de basis-bestanddelen. Dat was toen handig omdat sommige dingen moeilijk te maken waren en veel geld kostten. Deze systemen kosten nog steeds veel geld, maar inmiddels zijn er veel betere technische software-systemen. Ons systeem heeft als voordeel dat het makkelijker is om met de klant te communiceren en gegevens te delen. Dat bespaart geld voor uw bedrijf en de klant krijgt een veel betere service.

(N.B. SaaS = Software as a Service)

Wat voor contract sluit ik af?

Voor alle WebbiPro producten geldt dat u een contract afsluit met een looptijd van één jaar. Dit contract zal jaarlijks stilzwijgend worden verlengd. U kunt het uiterlijk 3 maanden van te voren opzeggen.

U betaalt per maand zodat u gespreide kosten heeft. Wilt u een maatwerk aanpassing door ons laten uitvoeren dan ontvangt u van ons een offerte. In de meeste gevallen zal het dan om een eenmalig bedrag gaan waarvan u de helft voor aanvang en de rest bij acceptatie/oplevering betaalt. Voor verdere details verwijzen we u graag naar onze algemene voorwaarden.

Kan ik ook mijn office applicaties bij jullie onderbrengen?

WebbiPro richt zich op de bedrijfsprocessen en interactie met de klant middels de bedrijfsapplicaties en niet zo zeer op cloud tekstverwerkers. Wel is het mogelijk documenten op te slaan via het systeem zodat bijvoorbeeld productinformatie als bijlage kan worden geupload bij een offerte.

Als ik al een website heb wat gebeurt daar dan mee?

Wij kunnen uw website overnemen en/of migreren.  Ook zien we dat dit vaak een goed moment is om de oude website op te ruimen. Bij het maken en inrichten van een nieuwe courante website kunt u datgene meenemen wat u nodig heeft.

Uiteraard is het mogelijk de bestaande website te behouden en de applicaties elders te gebruiken. 

Ik heb een webdesigner, hoe gaat dat dan in zijn werk?

In WebbiPro kunnen verschillende gebruikers rechten krijgen, zo ook een webdesigner of bijvoorbeeld een beheerder. De betreffende persoon krijgt alleen toegang tot die informatie waarvoor die persoon gerechtigd is.

Grafieken in rapportages wijzigen in andere grafieken?

Het is mogelijk om de grafieken in "Rapportages" te wijzigen in andere grafieken.
Er zijn diverse grafieken, zoals staaf-, lijn-, vlak-, kolom- en staafdiagrammen.
Het is mogelijk om de grafieken op de volgende manier te wijzigen (de stappen worden in de juiste volgorde omschreven):
1. rapportages
2. klik het desbetreffende report aan
3. rechts onderin bij de grafiek ziet u een sleutel staan
4. als u hierop klikt dan komt in een scherm waarin u kunt klikken op "edit chart", waarop vervolgens een andere grafiek verschijnt.